Przejdź do głównej zawartości


                              Modlitwa do różowego Księżyca





Witajcie Kochani! Nareszcie wiosna w pełni. Pewnie mieliście okazję wczoraj (8.04/09.04) widzieć jaką wspaniałą pełnię nam przyniosła. Już wspanialszej w tym roku nie będzie. Księżyc był w odległości 357 tys. km od Ziemi, a na ogół jest w odległości 384 tys. km od Ziemi, stąd wydawał nam się 30% jaśniejszy i 14% większy niż zwykle. Moc Księżyca tak bardzo mnie natchnęła, że stworzyłam wiersz, niejaką litanię do naszego satelity: 




Modlitwa do różowego Księżyca

Patrzyłam na Księżyc i na miłość przez różowe okulary.
Aż nadeszła noc ciemna, ale wielce jasna, a nie bez niejasności . Niecodzienna? Nie, codzienna, a niezapomniana,
Gdy pewnego razy stał się wielki,
Jakby ta kula nie do pokonania, do Ziemi bliżej przywędrowała,
Ku niewiadomym celom ciągniona,
A może ona Matkę naszą zwiodła ?
Może ten niecny łowca,
Srebrna dwulicowa błyskotka,
Ptasia zmora,
Ten bezkarny złodziej najpiękniejszego daru we Wszechświecie jakie nam Słońce daje, Światła,
Ten lustrzany oszust, niczym z gabinetu luster wzięty,
Ten magnetyczny grabieżca ziemskich wód
Słodkich a słonych, by plątać z nich serpentyny, a plaże o suchą pustość przyprawiać.
Który niejednokrotnie w swych tańcach, w swych figlach, w swych świetlnych kąpielach,
O modlitwach naszych zapomina, czy przesypia, a na prośby milczy jakby miał serce z kamienia.
 Modliłam się do Księżyca raz niejeden, wiosenną porą, wznosiłam ręce,
I nie zapomniał Gwiezdny Namiestnik o duszy zbłąkanej.
Księżycu, różowy księżycu!
Moja miłość przyszła tak szybko…
Jakże była wielka i głęboka
Niczym morza Ziemi najpiękniejsze.
Jak urocza, anielsko miła i dostojna,
A też wysoce postawiona.
Otóż dar samego Księżyca!
Księżycu, różowy Księżycu!
Srebrny zwodzicielu...
Mącicielu myśli, nigdy niepokarany
Snów naszych manipulatorze,
Cichy wędkarzu dusz stęsknionych miłości w ziemskim padole.
Och Księżycu, odwieczna rzeźbo nasza niebiańska, ileś słonych  mórz ode mnie wymusił na dług w tak niejasnym z Największym układzie?
Gdy nie mogłam nic Ci dać za miłość zamiast mórz, zabrałeś mi ją.
Och,  Niosący światło,
Wielki jesteś Księżycu w bliskiej relacji, nawet bez różowych okularów widziany..

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

 Rytuały ochronne- poszukiwanie żywiołu. Cz. 3:                              POWIETRZE  Moc powietrza O święte powietrze! Owiej mnie ze zła wszelkiego, wywiej to, co otacza mnie fałszywego. Daj mi siły, moc i wolę, Bym tworzył sobie dobrą dolę. Niech tak się stanie. Tą prastarą inwokacją do sił powietrza, którą i Ty możesz wykorzystać, rozpoczynali kiedyś dzień nasi przodkowie, a szczególnie kobiety. Intonowały ją one trzykrotnie przy pierwszym porannym wyjściu na dwór oddając cześć temu, bez czego nie istniałoby życie – powietrzu. Nie byłoby nas na Ziemi, gdyby nie powietrze. Jest ono tak samo niezbędne do przeżycia jak woda, a może nawet jeszcze bardziej – wystarczą 3 minuty bez niego, by człowiek umarł. Jest ono niewidzialne, nieuchwytne i lotne, dlatego skojarzono je z ludzką myślą, tak samo niewidzialną, a jednocześnie realną, jak ono. Symbolicznie więc oznacza intelekt, mądrość, wiedzę i błyskotliwość. A oto najważniejsze skojarzenia związane z powietrzem: – duchy opiekuńcze: syl
  Co przewidują dla nas anioły na Nowy Rok 2022? Mały horoskop    Witajcie Drogie Władczynie Różdżki (Ja mam taką ciekawą z bambusa, ha!)Jak to mówiła autorka książki o „Ochronnych rytuałach”, religia wcale nie wyklucza się z rytuałami magii białej, czy prekonicją, więc jestem bardzo otwarta na wszelkich światopoglądów osoby. Także świętuję Boże Narodzenie od dziecka wychowywano mnie w rodzinnej tradycji chrześcijaństwa. Choć więcej sentymentu wzbudza we mnie mitologia słowiańska jako klejnot dawnych czasów, potrafię to pogodzić z rodzinną tradycją, jak potrafiła zrobić to religia wiodąca.     Wodnik Larimar – naturalny seledynowy kamień Oznacza dla Ciebie przypływ podwyższonych emocji i czułości i uprasza się o wzmożoną dbałość o siebie w najbliższych dniach i delikatność. Bo do Walentynek może i jeszcze czas jest, ale…lepiej obejść się bez sińców i opuchlizny i pokazać bez żadnych defektów na następne święto J .   Ryby Ryby to się akurat mogą cieszyć- cytryn
Jakim kwiatem jesteś? Czyli Wielki Horoskop Kwiatowy dla wszystkich czarownic, z racji rozpoczęcia jesieni! Witajcie! Jaka szkoda, już po przesileniu jesiennym (22.09), jak ten czas prędko leci. Już wkrótce pożegnamy się z kwiatami, zostaną nam tylko kolorowe liście i szyszki...jesień tuż przed nami. Powiem Wam zatem co fluorescencyjne karty Botanical Inspration dla Was przewidują na październik.                                Urodzeni 21 marca-19 kwietnia  Dalia Dalia hortensis Czeka Was powód do dumy. Jednak pamiętajcie słowa Konfucjusza: "Mądrzy ludzie są ambitni, ale nie są dumni. Głupi ludzie mają dumę, ale bez ambicji" 20 kwietnia- 22 maja Lwia paszcza Antrichinum Ta karta mówi o życzliwości i uprzejmości. Zapewne będziecie musieli o to zadbać w stosunku do jakiś lwich paszcz ;).  Ech te konwenanse, pamiętajcie słowa Ezopa:"Nie zachować cząstki dziecka w sobie, nie ważne jak małej, to..wszystko stracone". 22 czerwca- 22 lipca   Nachyłek Tickseed Radość, radość